dagens lärdomar

det har hänt mycket sen sist. jag har inte riktigt fattat hur man delar in i stycken här än (Vad hände Charlotta Wasteson liksom) men jag försöker. annars blir det ostrukturerat.
1. jag har varit i fight med min ridlärare. Uppenbarligen var det en liten kulturkrock när jag kom och skulle testa på att börja rida här. För er som inte vet har jag ridit i typ 8 år innan.. Nåväl, när jag kom dit frågade jag om jag kunde för rida cookie. Tänkte ändå att jag hade lite koll på den hästen. Men svaret jag fick vara "absoluuuuuut inte" nej nej, okej då. Så jag fick en annan häst. När jag hoppade upp och började rida började jag arbeta hästen, gå i form osv. Då kom ridläraren fram till mig och sa att sånt höll dom inte på med här, det var ju ingen jävla dressyrlektion. jahaa? okej. Lektionen var lam och dålig. Så efteråt bad jag om att få betala. Sen var samtalet ungefär såhär:
- ja, jag skulle vilja betala
-okej, men hur ska vi göra, ska du fortsätta i denna gruppen eller vad?
-njaa, jag tror nog inte det riktigt, det var lite för låg nivå kanske
- VADÅÅÅÅ! DET ÄR JU IALLAFALL INTE DU SOM BESTÄMMER DET!!!
- ehh, nej, men okej. Men tycker ridläraren att jag är på denna nivån så vill jag inte komma tillbaka. jag har ridit i 8 år, så jag kan lite mer kanske.
-JAHA, MEN  HAR DU RIDIT I ÅTTA ÅR VARFÖR KAN DU DÅ INTE VAD SADEL HETER, OCH INTE KNYTA EN ORDENTLIG SÄKERHETS KNUT DÅ??!
(jag tänker: FÖR ATT JAG INTE PRATAR FLYTANDE FUCKING FRANSKA)
-du, ta dig samman (inte riktigt), men laisse tomber, jag bryr mig inte. Jag vill betala för min lektion.
Ridkvinnan skakar på huvudet och låter mig tillslut betala. sen kallar hon på Marie-Annick och ridläraren, och ridläraren sa hon såg att jag ridit, men att jag aldrig hade tagit lektioner, utan var självlärd, SAY WHAT!? vi hade en liten bana, rida slalom, utan att försöka få hästarna att jag i form. just det, tur att man kan se att jag skulle vara självlärd. jag blev sjukt arg. men nu har jag lyckats vara arg på franska också.

CYKLA INTE TILL SKOLAN!!!!!!!
det är dagens lärdom nr.2
Idag cyklade jag till skolan på Marie-Annicks cykel. Marie-Annick är ca 150 cm lång, dvs cykel var gaanska liten. Det var typ ingen luft i däcken och ettans växel var fucking FEMMAN!! jag hade beräknat tiden, så jag cyklade iväg 45 minuter innan min philolektion började. Men jag märkte att cykeln inte gick särskilt snabbt trots att jag cyklade som en idiot. Det var typ dimmit och ashög luftfuktighet så jag blev sjuuukt svettig. Jag hoppades på att jag skulle ha lite tid att pusta ut innan jag gick in på lektionen, men ICKE. när jag kom fram till lucon hade jag 3 min på mig innan min lektion började. Så sista biten cyklade jag seriöst som en galning. Så när jag kommer fram till grinden, tror fan inte den snyggaste killen på hela skolan står utanför med sina två kompisar BARA DE DÄR och jag kommer flåsandes, röd i hela huvudet och svetten klibbandes i pannan. INTE OKEJ!!!!!!
sen kom jag till philon, och Mr. Soulier och jag hade ett litet snack om Sigmund Freud texten tillsammans efteråt (jag och mamma översatte den till svenska igår, det tog typ en timme). Han tyckte att jag redan hade verkat fatta den bra och hjälpte mig lite inför "explication du texte" som är helt jävla omöjligt att fatta.
Idag har jag förövrigt gjort min commentaire du texte på en 1500tals text. Och har gjort en style-analys. Känns gött. jag ska lämna in den till Mr. Delamarche i morgon!

Igår var jag hos läkaren för att få ett certifikat på att mitt knä inte är bra och att jag måste chilla lite på gympan. Han knäckte min rygg och lite sånt också. Men nu ser jag att på mitt certifikat står det att han inte kunde hitta ngt fel på mitt knä och att jag kan ha sport. HALLÅ!!! nu måste jag ju åka dit igen och få ett nytt!!
jag försökte ringa för att vara lite arg, ställa honom mot väggen, men han svarade inte.. Fegis!

Kommentarer
Postat av: Challe

GGRRR! Dumma, dumma.

Bra ändå med läkare som kan och vill manipulera, även om det inte var ryggen du sökte för.

Kramkram

2010-09-23 @ 21:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0